Zawód dziennikarza wyznacza rolę krytycznego i tłumaczącego obserwatora życia publicznego. Rozumiem dziennikarza politycznego jako człowieka, który tłumaczy politykę ludziom, wyborcom, obywatelom. Zadaniem dziennikarza jest również nie zniechęcać ludzi do polityki, starać się uświadomić ludziom jak ważna jest dla nas polityka, jak blisko ich decyzje wyborcze przekładają się później na rzeczywistość i na ich życie - Konrad Piasecki.
Uniknięcie kryzysu nie zawsze jest możliwe – choćby dlatego, że nie tylko my możemy go wywołać. Pomaga za to narzędzie, podejście wzięte wprost z obszaru zarządzania projektami, czyli zarządzanie ryzykiem. Wiele problemów można przewidzieć. Można im przeciwdziałać. Można przygotować się na ich nadejście. Gdy pojawia się kryzys wizerunkowy straty są nieuniknione. Kwestią jest jednak ich wysokość.
Rozmowa z dr. Bartłomiejem Biskupem o komunikacji politycznej w Polsce, w odniesieniu do bieżących wydarzeń. Ciekawa i analityczna rozmowa o tym, jak zmieniają się schematy i narracje kandydatów w czasie kampanii wyborczej oraz w jakim kierunku będzie zmierzać marketing polityczny. Dyskutowaliśmy o zmianie narracji Szymona Hołowni, wejściu Rafała Trzaskowskiego w kampanię wyborczą i weryfikowaliśmy tezę, która głosi, że pełnienie urzędu prezydenta wcale nie jest dla osoby piastującej stanowisko takie dobre. 
Polityka ma warstwy i trzeba – tak mówiąc obrazowo – zdrapywać kolejne, nie zaś skupiać się tylko naskórku, tym, co jest widoczne na pierwszy rzut oka. Dlatego oprócz zbierania informacji i dokumentowania zdarzeń ważne jest, aby poddawać je krytycznej analizie.
Strona 1 z 2